Hans Debel

oudtestamenticus en lid van de redactieraad van Ezra: Bijbels tijdschrift. Hij werkt als stafmedewerker theologische studies aan het Grootseminarie Brugge, waar hij Oude Testament en Bijbels Hebreeuws doceert. Tevens is hij voorzitter van de Bijbeldienst van het bisdom Brugge. Hij is ook als vrijwillig wetenschappelijk medewerker verbonden aan de Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, KU Leuven.

mozes vrouw thumb

Achter elke sterke man… De cruciale rol van vrouwen in Exodus 1-2

Een verkenning van de rol die enkele ogenschijnlijk onbelangrijke vrouwen spelen in het geboorteverhaal van Mozes zet ons op het spoor van de literaire vertelkunst van de eerste hoofdstukken van Exodus. Verder lezen →

Ezra36_cover (300x450)