Luc Devisscher

Luc Devisscher is lid van de redactieraad van Ezra. Hij is educatief medewerker van CCV regio Vlaams-Brabant en contactpersoon in Vlaanderen voor de Nederlandse Katholieke Bijbelstichting (KBS) en uitgeverij Adveniat. Hij is deeltijds godsdienstleerkracht aan het Gemeentelijk Technisch Instituut in Duffel. Al meer dan 20 jaar is hij de vaste begeleider van meerdere bijbelgroepen in Vlaanderen.

Ezra35

Ezra 35: september 2017

Dit nummer van Ezra is een themanummer naar aanleiding van 500 jaar protestantisme. We bespreken de protestantse omgang met het Schrift in verleden en heden en de invloed van Luther op de bijbelvertalingen in onze streken. Verder lezen →

godschrijft

Een God die geschiedenis schrijft?

Het Oude Testament van Jozua tot en met Makkabeeën wordt traditioneel aangeduid als ‘de historische boeken’. Het vertelt de geschiedenis van Israël, vanaf de intocht in het Beloofde Land tot aan de Makkabese opstand. Maar vanuit welke visie is die ‘geschiedenis’ geschreven? En hoe heeft die geloofsvisie de Bijbelse geschiedschrijving beïnvloed? Verder lezen →

andreaselgreco

Twaalf apostelen van Jezus: Andreas

De evangelies vertellen ons dat Andreas een van de eerste leerlingen van Jezus was. Toch stemmen de verschillende teksten over zijn roeping niet helemaal overeen. Verder lezen →