Ezra 31: september 2016

Ezra Bijbels tijdschrift 31: september 2016Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 6 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra31’.

Dit nummer van Ezra is een themanummer naar aanleiding van het ‘Jaar van de Barmhartigheid’. Het bevat drie bijdragen over barmhartigheid: in het Oude Testament, in het Nieuwe Testament, en in de islamitische traditie. De auteurs van deze bijdragen hebben die drie thema’s ook behandeld tijdens de studie- en bezinningssessie ‘Barmhartig zoals de Vader: de vele gezichten van barmhartigheid’ in Brugge van 4 tot 6 juli 2016. De rubriek ‘Bijbel en bezinning’ in dit nummer sluit eveneens aan bij het thema. Achteraan vindt u zoals steeds enkele boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten