Ezra 34: juni 2017

Ezra Bijbels tijdschrift 34: juni 2017Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 6 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra34’.

In dit nummer van Ezra belichten we de fundamentele relaties in de eerste drie hoofdstukken van Genesis: de relatie met God, met de naaste en met de aarde. Vervolgens bekijken we de onopvallende, maar wel betekenisvolle getallensymboliek in het Johannesevangelie. ‘Bijbel en bezinning’ behandelt deze keer twee verzen uit Jesaja 60 en afsluiten doen we zoals gebruikelijk met ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten