Ezra 7: september 2010

Ezra Bijbels tijdschrift 7: september 2010Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website.

Het Oude Testament bevat enkele gewelddadige passages. Hoe moeten we die onverwachte fragmenten het best begrijpen? We zoeken het antwoord in dit nummer met een uitgebreide bespreking van het bijbelboek Jozua en van de bijbelse figuur Judit. ‘Bijbel en bezinning’ behandelt twee moeilijke passages uit het Nieuwe Testament en uiteraard is er het laatste nieuws ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boekenrubriek.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten

• Brutaal geweld in het boek Jozua (Jannica de Prenter)
  • Wie is Judit? (Reinhart Ceulemans, Dries De Crom & Pieter Bob Van Petegem)
  • Bijbel en bezinning: Matteüs 10,34-39 & Lucas 12,49-53 (Paul Kevers)