Ezra 5: maart 2010

Ezra Bijbels tijdschrift 5: maart 2010Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

In dit voorjaarsnummer schetsen we de oorsprong van Pasen en Pinksteren in het Oude Testament en in de oude liturgische feesten van het Jodendom. Verder belichten we het ‘Lied van Mozes’ in het bijbelboek Deuteronomium en de geloofsbelijdenis in de Eerste Brief aan de Korintiërs. Uiteraard eindigen we met de vaste rubrieken: ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten