Ezra 2: juni 2009

Ezra Bijbels tijdschrift 2: juni 2009Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

Apostel en martelaar Paulus werd ongeveer 2000 jaar geleden geboren. Dit Paulusjaar geeft aanleiding tot talrijke religieuze en culturele initiatieven. Daarom besteden we graag een volledig nummer aan de rol van deze belangrijke figuur in de vroege kerk en aan zijn joodse afkomst. De rubriek ‘Bijbel en bezinning’ staat even stil bij een fragment uit de eerste brief aan de Korintiërs. Daarnaast is er het laatste nieuws uit ‘De wereld van de Bijbel’ en de boekbesprekingen van recente publicaties.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten