Ezra 26: juni 2015

Ezra Bijbels tijdschrift 26: juni 2015Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 6 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra26’.

In dit nummer schenken we aandacht aan Simson, de traditionele held die een zwakke en impulsieve man blijkt te zijn. Vervolgens bekijken we de volkstalige bijbelvertalingen uit de 17de eeuw en hoe katholieken en protestanten in die tijd met elkaars vertaling omgingen. In de rubriek ‘Bijbel en bezinning’ lezen we een stuk uit Micha, een van de kleine profeten. We eindigen uiteraard met onze vaste rubrieken ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten