Ezra 3: september 2009

Ezra Bijbels tijdschrift 3: september 2009Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

In dit nummer plaatsen we de canonieke interpretatie van het bijbelboek Prediker in zijn oorspronkelijke ontstaanscontext. Vervolgens bekijken we de kruistheorie in de zeven authentieke brieven van Paulus en het verband tussen Jesaja en Martin Luther King. We eindigen uiteraard met onze vaste rubrieken ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten