Ezra 41: maart 2019

Ezra Bijbels tijdschrift 41: maart 2019Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 7 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra41’.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten

• Een ‘boetvaardige’ of een ‘dankbare’ zondares? Lucas 7,36-50 (Jean Bastiaens)
    Een onbekende vrouw, vaak omschreven als ‘een boetvaardige zondares’, zalft de voeten van Jezus, tot ontsteltenis van de farizeeër Simon die Jezus gastvrij in zijn huis heeft onthaald. Maar speelt hier ook niet al een specifieke interpretatie mee? >> Verder lezen
  • Het jongste boek van het Nieuwe Testament. Een wandeling door de Tweede brief van Petrus (Hans Debel)