Ezra 6: juni 2010

Ezra Bijbels tijdschrift 6: juni 2010Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

Doorstaat de hedendaagse Magdalena-hype de historisch-kritische exegese? Dat onderzoeken we in dit nummer. We maken ook de balans op van het onderzoeksproject ‘Maria Magdalena en het aanraken van Jezus’ en bekijken de relatie tussen geloof en kunst. Afronden doen we met een ‘Bijbel en bezinning’ rond een fragment van Wijsheid van Jezus Sirach, het recente nieuws ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten

• Het geheim van Maria Magdalena (Filip Noël)
  • ‘Noli me tangere’
  • Bijbel en kunst: ruimte voor verbeelding (Martijn Steegen)