Ezra 18: juni 2013

Ezra Bijbels tijdschrift 18: juni 2013Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

In dit nummer van Ezra gaan we dieper in op het bijbelboek Jona, dat meer is dan enkel de passage van de vis. De satirische tekst houdt haar lezers immers een spiegel voor. Vervolgens bespreken we Psalm 23 in het licht van haar antithese Klaagliederen 3,1-18 en hedendaagse poëzie. ‘Bijbel en bezinning’ staat even stil bij de parabel van de zaaier in Lucas 8. Tot slot berichten we ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en een afsluitende boekbespreking.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten