Ezra 11: september 2011

Ezra Bijbels tijdschrift 11: september 2011Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website.

Naar aanleiding van de tentoonstelling over de Bijbel van Anjou in het Leuvense Museum M gaan we graag in op de exegetische miniaturen in dit 14de-eeuwse manuscript. We ronden ons overzicht van Genesis in hedendaagse literatuur af met Engelen vallen langzaam van Karl Ove Knausgård. In ‘Bijbel en bezinning’ bespreken we een aantal verzen uit het boek Maleachi en we vergeten de vaste boekenrubriek en het laatste nieuws ‘Uit de wereld van de Bijbel’ niet.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten