Ezra 19: september 2013

Ezra Bijbels tijdschrift 19: september 2013Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 6 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra19’.

In de volksmond kent de duivel vele gedaanten, en in het Oude Testament is dat niet anders. Deze tot de verbeelding sprekende figuur wordt op verschillende manieren voorgesteld. Verder bekijken we de eerste groep apostelen met Simon Petrus, Andreas, Jakobus (Maior of de Meerdere) en Johannes. Over deze apostelen biedt het Nieuwe Testament in verhouding de meeste informatie. Bijbel en bezinning behandelt een perikoop uit Wijsheid van Jezus Sirach en afronden doen we traditiegetrouw met de nieuwsberichten ‘Uit de wereld van de bijbel’ en de boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten