Ezra 24: december 2014

Ezra Bijbels tijdschrift 24: december 2014Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

Dit eindejaarsnummer belicht de inhoud en de opbouw van het kerstverhaal bij Matteüs. We zetten ook onze reeks over de apostelen verder, dit keer met Andreas. ‘Bijbel en bezinning’ brengt de figuur van Barnabas onder de aandacht. Afronden doen we met onze trouwe rubrieken ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten

• De dromen van Jozef. Het verhaal van Jezus’ geboorte volgens Matteüs (Hans Debel)
  • Twaalf apostelen van Jezus: Andreas (Luc Devisscher)
  • Bijbel en bezinning: Barnabas (Johan Lust)