Ezra 25: maart 2015

Ezra Bijbels tijdschrift 25: maart 2015Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

In oktober 2014 verscheen een nieuwe vertaling van de Bijbel voor het Nederlandse taalgebied: de Bijbel in Gewone Taal. En met succes: binnen enkele dagen was de eerste druk al uitverkocht. In deze nummer willen we deze vertaling, die in het vorige nummer van Ezra reeds kort aan u werd voorgesteld, uitvoeriger bespreken. We besteden ook aandacht aan de Brief van Judas, die niet geheel ten onrechte het meest verwaarloosde boek van het Nieuwe Testament wordt genoemd. We bespreken ook de recente speelfilm Calavary als een moderne hervertelling van het evangelie en bijgevolg ook de waardevolle boodschap, die deze film uitdraagt. Uiteraard ontbreken onze vaste rubrieken niet: Bijbel en bezinning, Uit de wereld van de bijbel en Boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten