Ezra 33: maart 2017

Ezra Bijbels tijdschrift 33: maart 2017Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 6 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra33’.

In dit nummer besteden we aandacht aan de sleutelrol van Maria Magdalena in het verkondigen van de verrijzenis, terwijl Johannes tegelijkertijd beschrijft hoe zij samen met andere leerlingen tot geloof komt. We kaarten eveneens de revisie van De Nieuwe Bijbelvertaling aan. De bedoeling is dat de revisie grondig wordt aangepakt, en dat het geen oplapwerk wordt. ‘Bijbel en bezinning’ handelt deze keer over eenvoud en wijsheid in Lucas 10,21.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten