Ezra 23: september 2014

Ezra Bijbels tijdschrift 23: september 2014Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website.

In dit nummer van Ezra belichten we het omvangrijke en complexe boek Jesaja en de betekenis van deze profeet voor het Nieuwe Testament. Vervolgens bekijken we het zinnetje ‘Leid ons niet in bekoring’, een vaste waarde in het Onzevader, in het licht van liturgische bijbelvertalingen. In ‘Bijbel en bezinning’ reikt Psalm 116 de hand naar de gebroken mens. Afronden doen we met onze trouwe rubrieken ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten