Alle voordelen van het VBS lidmaatschap

De Vlaamse Bijbelstichting is een katholieke vereniging met als doel de Bijbel te verspreiden en toegankelijk te maken voor een breed publiek. Zij wil de omgang met en de kennis van de Bijbel als geloofs- en cultuurboek bevorderen. Daarom stelt de VBS hulpmiddelen ter beschikking voor al wie individueel of in groep de Bijbel wil lezen en biedt ze informatie over initiatieven en publicaties op het vlak van bijbelexegese en -pastoraat.

1. U ontvangt vier keer per jaar Ezra – Bijbels tijdschrift

De Vlaamse Bijbelstichting publiceert sinds 1970 een driemaandelijkse tijdschrift met korte artikels over bijbelse onderwerpen, informatie over bijbelse activiteiten en een boekenrubriek. In 2009, bij het begin van de 40ste jaargang, kreeg het blad een nieuwe vormgeving. Sindsdien verschijnt het onder de naam Ezra – Bijbels tijdschrift.

2. U krijgt korting bij aankoop van VBS-publicaties

De Vlaamse Bijbelstichting publiceert in samenwerking met geselecteerde uitgeverijen hedendaagse boeken, die beantwoorden aan haar bijbels-pastorale doelstellingen. De publicaties zijn toegankelijk voor een breed publiek en behandelen de bijbelboeken van Oude en Nieuwe Testament vanuit verschillende invalshoeken.

3. U kan een beroep doen op het VBS-secretariaat voor informatie

U kan het secretariaat van de Vlaamse Bijbelstichting voor informatie en Bijbeldocumentatie contacteren per email of elke donderdag van 11h tot 17h.

Lid worden

Voor het lidmaatschap van de Vlaamse Bijbelstichting, met abonnement op Ezra – Bijbels tijdschrift, vragen wij een bijdrage van minimum 14 euro per jaar (10 euro voor studenten, 20 euro voor lezers buiten België).

Betaling gebeurt door overschrijving op bankrekening BE98 1237 7805 2493 (met BIC CTBKBEBX) van de Vlaamse Bijbelstichting te Leuven. Gelieve duidelijk naam en adres te vermelden van de persoon voor wie het lidmaatschap wordt aangevraagd.

Voor meer informatie kunt u ons via deze contactgegevens bereiken.