Ezra 44: december 2019

Ezra Bijbels tijdschrift 44: december 2019Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 7 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra44’.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten

• Van spijt geen spoor. Het laatste hoofdstuk van Job in zijn context (Hans Debel)
    Het laatste hoofdstuk van het boek Job is het meest verrassende. De strijdlustige Job, die bijna veertig hoofdstukken lang zijn onschuld staande heeft gehouden, laat zich schijnbaar vermurwen door een overweldigende stem in de storm en herroept alles wat hij gezegd heeft. Toch stelt God hen nauwelijks enkele verzen verder in het ongelijk.>> Verder lezen
  • De Mensenzoon. De oorsprong van deze messiaanse titel belicht vanuit Ezechiël en Daniël (Johan Lust)