Ezra 15: september 2012

Ezra Bijbels tijdschrift 15: september 2012Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is nog steeds verkrijgbaar. Losse nummers zijn bestelbaar voor 6 euro, incl. verzendingskosten, door overschrijving op rekeningnummer BE98 1237 7805 2493 ter attentie van de Vlaamse Bijbelstichting, met vermelding van ‘Ezra15’.

Mirjam en Dina, Melchisedek en Zacharias, Gog en Magog, Theofilus, de vrouwen van David… In dit nummer zullen verschillende bekende en minder bekende of zelf geheel onbekende bijbelse figuren de revue passeren. Ze zijn in de eerste plaats en wezenlijk literaire karakters. Uiteraard mogen onze vaste rubrieken ‘Bijbel en bezinning’, ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en de boeksprekingen niet ontbreken.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten

• Mensen van vlees en bloed… Enkele minder bekende bijbelfiguren
  • Bijbel en bezinning: Jeremia 16,19-20 (Bénédicte Lemmelijn)
  • Uit de wereld van de Bijbel