Ezra 13: maart 2012

Ezra Bijbels tijdschrift 13: maart 2012Dit nummer van Ezra – Bijbels tijdschrift is niet meer verkrijgbaar. Recentere nummers van ons tijdschrift kan u terugvinden elders op deze website. Losse nummers zijn gewoonlijk bestelbaar voor 6 euro, inclusief verzendingskosten.

“Mijn God, waarom heeft U mij in de steek gelaten” Deze wanhopige vraag roept Jezus uit aan het kruis, maar de tekst wordt ook al vermeld in Psalm 22. We besteden ook aandacht aan Psalm 65 in onze rubriek ‘Bijbel en bezinning’ en we gaan op zoek naar de theologische aspecten in de Matteüspassie van Johann Sebastian Bach. Afsluiten doen we zoals gewoonlijk met berichten ‘Uit de wereld van de Bijbel’ en boekbesprekingen.

Inhoudsopgave met geselecteerde fragmenten