Hans Debel

oudtestamenticus en lid van de redactieraad van Ezra: Bijbels tijdschrift. Hij werkt als stafmedewerker theologische studies aan het Grootseminarie Brugge, waar hij Oude Testament en Bijbels Hebreeuws doceert. Tevens is hij voorzitter van de Bijbeldienst van het bisdom Brugge. Hij is ook als vrijwillig wetenschappelijk medewerker verbonden aan de Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, KU Leuven.

2petrus thumb

Het jongste boek van het Nieuwe Testament. Een wandeling door de Tweede brief van Petrus

De katholieke brieven uit het Nieuwe Testament krijgen weinig aandacht. Nochtans vormen zij een volwaardig onderdeel van de bijbelse canon. Daarom verkennen we de inhoud van de Tweede brief van Petrus. Verder lezen →

Ezra41_cover