Hans Debel

oudtestamenticus en lid van de redactieraad van Ezra: Bijbels tijdschrift. Hij werkt als stafmedewerker theologische studies aan het Grootseminarie Brugge, waar hij Oude Testament en Bijbels Hebreeuws doceert. Tevens is hij voorzitter van de Bijbeldienst van het bisdom Brugge. Hij is ook als vrijwillig wetenschappelijk medewerker verbonden aan de Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, KU Leuven.

kapperbesthumb

Een veelzijdig gedicht als slotakkoord. De finale van het boek Prediker

Door Hans Debel in EZRA Bijbels tijdschrift 37: maart 2018 Geselecteerde fragmenten De in 2014 gepubliceerde Bijbel in Gewone Taal prijst zichzelf aan als een consequente keuze voor eenvoudige taal … Verder lezen →

Ezra37_coversmall