Hans Debel

oudtestamenticus en lid van de redactieraad van Ezra: Bijbels tijdschrift. Hij werkt als stafmedewerker theologische studies aan het Grootseminarie Brugge, waar hij Oude Testament en Bijbels Hebreeuws doceert. Tevens is hij voorzitter van de Bijbeldienst van het bisdom Brugge. Hij is ook als vrijwillig wetenschappelijk medewerker verbonden aan de Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, KU Leuven.

abraham hagar thumb

Zegen, land en nageslacht. De rode draden van de Abrahamcyclus (Gn 11,27–25,11)

Abraham is één van de meest veelzijdige bijbelse personages, grotendeels uit op zichzelf staande verhalen. Tegelijk vormt de drievoudige belofte van overvloedige zegen, een eigen land en een talrijk nageslacht een rode lijn. Verder lezen →

Ezra39_coversmall